Usch

Lite nya naglar idag.

Detta har varit en HEMSK dag, minst sagt. Är fortfarande rätt skakis om man säger så haha. Nej men dagen börjar jättebra, jag mådde mycket bättre idag, vi bokade resa till Mallorca och allt, det var sol och fint väder. Vi bestämmer oss för att börja fixa lite här hemma. Vi ska borra upp extra skåp över dom vanliga skåpen i köket, som "överskåp" ungefär. Eftersom vi har så himla högt i tak så är det väldigt långt avstånd mellan köksskåpen och taket. Så pappa börjar borra. Han hinner väl borra in 2-3 millimeter, och det säger bara pang och han har borrat in i en vattenledning. Så det börjar spruta ut vatten i hela lägenheten, vi alla får panik och vetefan vad vi ska göra. Min uppgift blir att ruscha ner till porten för att hitta ett nummer man kan ringa vid såna här nödsituationer. Jag hittar inget jävla nummer och får panik och kan verkligen inte tänka, för det enda jag vet är att det sprutar ut vatten i lägenheten och risken är stor att vi precis förstört vår lägenhet som vi precis flyttat in i. Jag kutar upp i lägenheten igen och då har mamma och pappa lyckats stänga av vattnen, men det är bara en gigantisk vattenpöl i hela lägenheten och över hela golvet. Vi tre får då springa in och hämta alla handdukar och torka upp allting. Ungefär 1-1,5 timme senare hade vi lyckats torka upp allting.

Det kanske inte låter som värsta grejen, men ni förstår inte chocken och hur sjukt rädda och panikslagna vi blev. Alltså det bara forsade ut vatten och alla får panik och bryter ihop typ, för vi vet att detta kommer förstöra vår lägenhet. Mitt i allt denna panik så blev vi också så arga, för vi inser att dom bara har spacklat och målat över en hel vattenledning, det finns alltså inget som helst avstånd till röret. Vi hade ju aldrig nånsin kunnat ana att en vattenledning skulle ligga 2 mm bakom.

Åh nej, fy. Detta var hemskt. Vi har alltså inget vatten i varken kök eller det ena badrummet. Som tur är så har vi vatten i ena badrummet, så vi ändå kan duscha, gå på toa och hämta vatten där! Så det ska vi verkligen vara glada för. Golvet klarade sig som tur var, men vissa grejer kommer vi få byta ut i köket för att det blivit vattenskadat. 

Så jag kan säga att det ska bli sjukligt skönt att lägga sig och sova snart. Är HELT slut och utmattad efter den här dagen. Nej, usch. Vi hörs nån annan gång, godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0