1 till Jullista

Så passande nu när snön fallit och allt! Hoppas verkligen att det ligger kvar och att det kommer mer snö!

1. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar SÅKLART!
2. Skumtomtar eller knäck? Knäck knäck knäck.
3. Ischoklad eller marsipan? Är inte så jätteförtjust i nåt av dom.. Ischoklad isåfall.
4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar all dagar i veckan.
5. Julkorv eller julskinka? Julskinka!
6. Lax eller sill? Sill, men bara senapssill.
7. Sylta eller pastej? Pastej.
8. Paradis eller Aladdin? Det är ju nån av dom som har mer äckliga bitar, minns fan inte vilken det är haha.
9.Revbensspjäll eller Janssons? Janssons <3
10. Glögg eller julmust? Helt ärligt, jag kan inte välja..
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Iuh.. Inget av dom tyvärr.
12. Ris a la Malta eller gröt? Vad är ris a la Malta? Jag älskar inte gröt men det är inte äckligt heller. Klart jag kan äta en tallrik men jag njuter inte av det tyvärr haha.
13. Hemma eller borta? Det spelar inte så stor roll. Så länge man är med rätt människor så!
14. Utomlands eller Sverige? Asså helst Sverige faktiskt. För jul är en sån speciell grej för mig. Jag vill ha JULkänslor till 100%. Om jag ska vara utomlands så vill jag isåfall vara nånstans där jag får julkänslor. Skulle absolut kunna tänka mig att fira i exempelvis New York, London, Paris eller liknande. Men självklart skulle man ju inte vara bitter om man fick fira jul på en strand i Thailand. Men jag känner inget behov av det.
15. Ge eller få? Ge är ju roligast! Så kul att se folks reaktioner.
16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Mysteriet på Greveholm, inget snack om saken.
17. Chokladkalender eller paketkalender? Chokladkalender! Vi är aldrig såna som haft paketkalender. 
18. Plastgran eller äkta? Äkta, annars behövs det ingen gran. Det blir inte på riktigt annars haha. ÄLSKAR doften av äkta gran!
19. Arne Weise eller Ernst? Ernst.
20. När vill du att första snön ska falla? I början på december!
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen?Haha har tyvärr ingen gräsmatta men ja vi har ju firat julafton utan snö.
22.När är det dags att pynta? Första advent, alltid. Men granen och våra små tomtar som vi placerar ut lite här och var i lägenheten tar vi inte fram förrän 3-4 dagar före julafton.
23. Kan du komma på något negativt med julen? Ja det är klart det finns massa negativa saker med julen. För många innebär julen massa alkohol och bråk. För många innebär julen att man sitter ensam och inte har nån att fira med, till och med utan tak över huvudet. Jag är så glad att jag aldrig behövt vara med om liknande!
24. Favorit julfilm? Oj har ju massa. Ensam hemma, Grinchen, The holiday, The nightmare before Christmas, Polarexpressen. Tomten är far till alla barnen är också rolig!
25. Favorit julkalender? Mysteriet på Greveholm och Pelle Svanslös!
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Jag tycker aldrig man kan få för mycket jul. När det är slut sitter jag redan och längtar till nästa år haha.
27. När öppnar du dina julklappar? Alla får öppna en varsin direkt på morgonen och resten öppnar vi på eftermiddagen/kvällen.
28. Favorit juldoft? Gran, satsumas/clementiner, pepparkakor.
29. Vad framkallar mest julstämning? Måste nog säga all julbelysning och snö. 
30. Vad är viktigast med julen? Att uppskatta det man har och att man visar det. Njut av vad du har runt omkring dig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0