Arg arg arg.

Idag blev en skola i Trollhättan attackerad av en maskerad man, en psykopat med andra ord. En man har alltså gått in i skolan med en Star Wars liknande mask över ansiktet och ett svärd i handen. Två stycken har avlidit, två stycken ligger på sjukhus och kämpar för sina liv. 

En flicka från skolan har berättat hur hon och hennes kompisar stöter på den här mannen i korridoren, med sitt då blodiga svärd i handen och masken på. Enligt den här flickan ska han ha spelat läskig musik, och inte sagt ett ljud. Utan bara stått där med sitt blodiga svärd och sett allmänt läskig ut. Plötsligt får flickan och hennes kompisar bevittna hur den här maskerade mannen hugger en lärare med sitt svärd. 

Jag har inte ens ord för hur ARG det här gör mig. Det gör mig ännu mer arg att den där jäveln nu har dött av skottskadorna från när polisen sköt honom i skolan, vilket är förståeligt eftersom han ska ha försökt attackera polisen så som jag har uppfattat det. Vi kommer alltså inte få veta varför han har valt att göra det här, att hoppa på oskyldiga vuxna och barn. Att han lyckas komma undan med det. Man vill att han ska överleva och sitta inspärrad tills han ruttnar. Det värsta är att det inte går att stoppa brottslighet. 

Men sådana här händelser, gör mig bara mer och mer taggad på att bli polis. Alltså, fatta den KICKEN när man faktiskt lyckas ta fast ett sånt här psyko, att förhindra den personen att begå fler brott, och rädda fler liv. 

Är så förbannad, och såklart ledsen. Tänker bara på dom stackars barnen, på de säkert livrädda lärarna som ska försöka skydda så många som möjligt i den otroligt obehagliga situationen, och på alla anhöriga till de avlidna. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0