Det handlar om att ge och ta.

En av de absolut VÄRSTA sakerna jag vet är personer som inte vet vad det innebär med att ge och ta. Så mycket handlar om att ge och ta i olika relationer. Du kan inte förvänta dig något om du aldrig är beredd att ge det tillbaka. I en relation fungerar det inte med att en person gör allt, tänker på allt och ger exakt allt, när du inte ger ett skit tillbaka. Det kommer ALDRIG hålla, oavsett om det handlar om en vänskap, en kärlek eller en familj.

Du kan aldrig klaga eller bli besviken på mig för att jag inte hör av mig exakt varje dag, för att jag inte svarar på en timme, för att jag inte gav tillräckligt med tid och energi enligt dig, när du aldrig nånsin tar dig tiden att ens fråga mig hur jag mår. För det handlar om att ge och ta. Mitt intresse försvinner till slut. "Jag tog en kula för dig och fick en smula tillbaks". 

Det är det absolut värsta som finns. Totalt värdelösa relationer. HUR kan man inte vilja ställa upp för en vän som gjort i princip allt för dig? Som bara fått skit som tack? Och som nu förväntas göra allt för dig om igen? 

Det handlar om att ge och ta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0